“Kinderen begeleiden in hun ontwikkeling om niet alleen meer mans maar meer mens te worden. Hen uitdagen te leren, vragen, dromen, durven, doen.”
Mirjam Bröcking, groep 1/2A
“Werk, glimlach, zoek en innoveer. Geef, beweeg, luister en observeer. Durf, zing, probeer en knoei. Struikel, dans, vraag en …….. GROEI!.”
Marijke Kraakman, groep 1/2A
“Kinderen vormen samen een hechte groep, hoe verschillend ze ook zijn en mede hierdoor ontwikkelen ze zich optimaal.”
Suzanne Gieling, groep 3
“Inspireren in uitdagende creatieve en sociale omgeving.“
Kitty Klaassen, groep 3
“Kleuters zijn open, spontaan en onbevangen en daarom fascinerend.”
Ina Kaandorp, groep 1/2B
“We kunnen niet van alle kinderen sterren maken, maar ze wel laten schitteren.”
Mascha Koot, groep 5
“Laat kinderen beseffen hoe ver ze al zijn gekomen en niet hoe ver ze nog moeten.”
Linda Verboom, groep 4
“Proberen de kinderen geen gelijke kansen te geven, maar de optimale kansen voor elk kind te creëren en elk kind de aandacht die het nodig heeft.”
Nikki Hotting, groep 6
“Ieder kind heeft alles in zich om de beste versie van zichzelf te worden.”
Marina Bos, groep 7
“Alles wat je aandacht geeft groeit. Zodra je het kwartje bij de leerlingen ziet vallen, weet je dat je als leerkracht op de goede weg zit.”
Chrissy van Unen, groep 5
“Leren doe je van en met elkaar.”
Tessa Heinis, groep 7/8
“Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.”
Ellen Clemens, groep 8
“De uitdaging. Les krijgen én geven op niveau = eruit halen wat erin zit en dan…… nog een schepje erbovenop!”
Marry Vlug, plusklas
“Alleen ga je harder, samen kom je verder.”
Regina Zonneveld, intern begeleider
“Onderwijs draait om veiligheid, verbinding en vertrouwen. Als je helemaal mag zijn wie je bent, volgt leren vanzelf.”
Enid Bouman, administratief medewerker
“Kinderen begeleiden in ontwikkeling door goed te luisteren, in gesprek te gaan en ze te vertrouwen.”
Margot Mulder, schoolleider
“Goede leerkrachten kunnen horen wat een kind niet vertelt.”
Jenny Dekker, onderwijsassistent
© 2023 Kompas SaKS / Ontwerp & realisatie 2020: RAADHUIS.com